• Husqvarna Motorcycles Made In Sweden - About 1988 and older

• Hi everyone,

As you all know, Coffee (Dean) passed away a couple of years ago. I am Dean's ex-wife's husband and happen to have spent my career in tech. Over the years, I occasionally helped Dean with various tech issues.

When he passed, I worked with his kids to gather the necessary credentials to keep this site running. Since then (and for however long they worked with Coffee), Woodschick and Dirtdame have been maintaining the site and covering the costs. Without their hard work and financial support, CafeHusky would have been lost.

Over the past couple of weeks, I’ve been working to migrate the site to a free cloud compute instance so that Woodschick and Dirtdame no longer have to fund it. At the same time, I’ve updated the site to a current version of XenForo (the discussion software it runs on). The previous version was outdated and no longer supported.

Unfortunately, the new software version doesn’t support importing the old site’s styles, so for now, you’ll see the XenForo default style. This may change over time.

Coffee didn’t document the work he did on the site, so I’ve been digging through the old setup to understand how everything was running. There may still be things I’ve missed. One known issue is that email functionality is not yet working on the new site, but I hope to resolve this over time.

Thanks for your patience and support!

'79 WR 125

patin chaine 78.jpg
je vais regarder
ici patin de chaine neuf
en teflon (il y en a 2 )
les 2 pièces guide
sont en acier
tres carbonné !
sur une j 'avais mis une roulette
achetée chez CARDY pour remplacer
tout ca ,ca marchait tres bien aussi !

I think making the side plates from alloy would see them wear very quickly as the chain rubs on the sides. The ideal material would be steel, and then if you are feeling rich, have them hard chrome plated. The should last forever then.
The chain rubbing blocks I have made are not from Teflon. I found that too wears out fast on a gritty track. Suffice to say mine has been running these for over a year with no visual wear. Chain noise is less too. I also used some sheet material of the same type to make a flat slipper that wraps around the front of the swingarm on the old twin shock KLX250. After 500 miles of use there is no wear. The OE Kawasaki ones would last about that before they wore through.
Your best bet for the plates and spacer is to watch Ebay in the U.S. They come up now and again.

J'ai trouvé ça sur EbayUS à 33$+port mais c'est pour une 250 WR 1979.

Le guide à droite me semble + long que celui de la 125

$_3.jpg

yes is good !

c'est les prix c'est pas facile a trouver !

celui de droite se monte sur le bras oscillant !
la roulette se met trou 2 !
et au dessus il y a un
intercalaire en alu avec le boulon traversier de 8 !

autre sur le cadre pres de l'axe du BO en dessous !
(voir photos et éclaté mis au début )
ici dessous a vendre aux USA e bay

chain guide.jpg
patin 1978.jpg
shéma pour refaire !
les plis viennent se coincer
dans la partie du cadre pour
empècher la rotation

ou alors
mettre une roulette
de skate creusée au tour
en interne a la place du boulon
de 8 comme photo dessus !
comme disent Laspales et Chevalier
"c'est vous qui voyez ...":)

J'ai acheté celui sur EbayUS car j'ai vraiment envie de faire une restauration proche de l'origine.

Maintenant, je dois attendre la réception de ce guide chaine pour tout emmener à la peinture.

Donc ce week end je vais continuer à démonter et nettoyer !

Encore merci Visiteur pour ces infos très précises et très utiles pour un débutant comme moi.

c'est bien !
avant avec la parité dollar / euros
a 1.45/ 1.50 c'était le bonheur
maintenant a 1.25 ca va encore !
bonne continuation !

Hello Fred

J'avais suivi votre restauration avec attention!!

Je suis toujours en train de démonter, nettoyer et préparer toutes les pièces pour la peinture...

D'ailleurs, merci Visiteur, j'ai réussi à sortir les spy de fourche avec votre technique.

J'ai hâte d'attaquer le remontage... mais encore un peu de patience!

Merci pour votre soutien !

pour le remontage des 4 spy les enfoncer avec
un tube PVC et mettant de l'huile sur le tube !

Ah ! ce moment toujours jouissif ,ou on a passé
des jours ou des mois de préparation , pour
attaquer le remontage de tout le bazar tout prêt !

bonne continuation !

Je n'ai pas eu trop le temps d'avancer ces derniers temps.
Je me suis juste essayé au polissage (une première pour moi) des bouchons de fourche alu.
C'est pas encore parfait mais bon, on essaye !
Si vous avez des conseils je suis preneur !

Very little time to devote to the project at this time.
I'm just trying to polish (a first for me) aluminum fork caps.
It's still not perfect, but I try!
If you have any tips ...

IMG_1645.JPG

Back