• Husqvarna Motorcycles Made In Sweden - About 1988 and older

• Hi everyone,

As you all know, Coffee (Dean) passed away a couple of years ago. I am Dean's ex-wife's husband and happen to have spent my career in tech. Over the years, I occasionally helped Dean with various tech issues.

When he passed, I worked with his kids to gather the necessary credentials to keep this site running. Since then (and for however long they worked with Coffee), Woodschick and Dirtdame have been maintaining the site and covering the costs. Without their hard work and financial support, CafeHusky would have been lost.

Over the past couple of weeks, I’ve been working to migrate the site to a free cloud compute instance so that Woodschick and Dirtdame no longer have to fund it. At the same time, I’ve updated the site to a current version of XenForo (the discussion software it runs on). The previous version was outdated and no longer supported.

Unfortunately, the new software version doesn’t support importing the old site’s styles, so for now, you’ll see the XenForo default style. This may change over time.

Coffee didn’t document the work he did on the site, so I’ve been digging through the old setup to understand how everything was running. There may still be things I’ve missed. One known issue is that email functionality is not yet working on the new site, but I hope to resolve this over time.

Thanks for your patience and support!

'79 WR 125

Divad

Husqvarna
B Class
Hello

I'm french (sorry for my english!), I'm 29 and I start the full restoration of my '79 WR 125.

I have this bike since I was 13 years old.

I'm really novice in the motorcycle restoration so I hope sharing this project with you and benefit from your expert advices. I'll probably need your encouragement too!

This bike is completely disassembled for several years now, I'm not sure where all the parts go.

In 2011, the engine was completely redone by a professional (bearings, connecting rod, piston, seals, spark plug...). Engine paint needs to be redone.

First question: engine number is 2069 and part number is ML 32 ... I'm not sure it's normal (in accordance with different correlation tables seen on the web)?

Yet I'm pretty sure of the history of this bike ... So now I have a doubt about the year: 1978, 1979?

Many thanks.

il vaut mieux aller sur
husky-forums actifs ou
le guide vert en France
:)
mais ce n'est que mon avis !

c'est une 1979 avec haut-moteur ok
les listes sont fausses ,les haut moteur
et moteurs 2069 sont sur les WR depuis
cette date avec la boite a clapet horizontale !
(verticale avant ) et ce jusqu'en 1982 !
bonne continuation !

hva_1214.jpg
1977
125 wr 1978.jpg
1978
125 WR de 1978 01.jpg
1979
(version ISDT)
125 wr de 1979 01.jpg
1980
boite air centrale

aux USA pas de 125 WR les 1500 produites par
HVA en 1980 ,800 pour la France ,200 pour belgique
suisse ,reste Italie ..etc
les 125 via l 'importateur Marcel Seurat ont étés faites
pour la France ,et en 1980 a la reforme du permis a
commencé la fin de la période glorieuse des 125 .
avant la licence A1 passage code suffisait pour ces
motos .
ensuite des XC sont importées aux US .
(cross /enduro avec lumière avant )
husqvarnamicalemnt

Thank you for the clarification about the year.

Now I have to prepare the frame and others parts for the painting.

After comparing my frame with ’79 partlist, two questions:
There is a lug welded to the swing arm which seems to be added? (First red circle)
The positioning of the guide wheel chain is normal? (Second red circle)

3-1.jpg

And question on the bearings.

Should I put the cone bearings fork's before or after painting the frame (epoxy)? And do I can input myself or do I need to hire a professional (with a press)? Same question for the swingarm bearings?

Many thanks

Pour les forums, j'ai longtemps hésité!
husqy.forumsactifs me semblait être déserté depuis quelques temps... et le guide vert semble être plus généraliste que celui-ci...
Maintenant, étant débutant, j'ai besoin de mettre toutes les chances de réussite de mon côté donc si vous me conseillez un autre forum ce sera avec plaisir!

Amicalement

restauration HUSQVARNA

1 faire achat de la revue technique
des HVA de 1979 a 1983
tout est dessus !
25 euros sur eBay ou motociste

2 aller sur le site
www.hvapieces.com
télédecharger la liste en PDF
de la moto et ou imprimer
ce qu'il ya besoin
tout est dessus !

photo cadre sable avec epoxy
tel qu'il doit ètre
colonne bouchée avec plaque
et tige filetée
idem BO
vis dans les filetages ou refait
ensuite au taraud !
SAM_7163.JPG

Merci pour toutes ces photos, j'ai les idées plus claires !

Il y a maintenant 3 ans, j'ai fait repeindre le cadre avec un époxy noir... ERREUR DE JEUNESSE!
De plus le peintre à peint les supports coniques de roulement du T de fourche... donc j'ai du les retirer.
J'avais également retirer les roulements du bras O.

IMG_1520.JPG

Pour résumé, je dois donc enlever la patte ajoutée sur le bras O avant de refaire la peinture.

Et pour les supports coniques de roulement du T de fourche, dois-je les remettre avant ou après la peinture époxy (Grise cette fois!) ??
Même question pour les roulements du bras O ? Il vaut mieux que je les mettent avant ou après la peinture ??

Est-ce que je peux faire ça tout seul ou je dois aller voir un pro avec une presse ?

Voici quelques photos du cadre tel qu'il est aujourd'hui, pouvez-vous me dire si d'autres choses on été rajouté et que je dois supprimer avant la peinture ?

IMG_1518.JPG

IMG_1517.JPG

Many Thanks

PS: C'est bon j'ai tout! revue technique + partlists téléchargées

Sometimes the Aussie don't speak
the same English than Americans or Englishmen ! :)

About painting, I put bearings after sanding and painting !

le sableur va rigoler avant de
faire le sablage époxy ancien
ca va ètre long !
pas de roulements avant peinture
il faut enlever !
1 =mettre des grosses rondelles
avec tiges filetées colonne direction
2 =sur le BO enlever juste les 2 axes et les 4 joints
en laissant en place les 4
roulements aiguilles , ou si fait pas grave
(possible de mettre apres faire protection peinture a la
mise en place en faisant un décapage léger avec un foret
conique Gm ou foret de 13 )

IMPORTANT
dégraisser a l 'acétone colonne et BO partout
ou il y de la graisse sinon ca va fondre a la
chaleur du four a 180 degrés et chier
partout !

SAM_7121.JPG

ici un bras oscillant de 250 époxy fait et roulements non mis en place
(note =les 3 pièces a droite sont les supports moteur 390/1980
il n 'y en a pas sur les 125 )
NOTE
les 4 cages a aiguiles origine je les remplace par des cages d 'une seule
piece provenance birh racing et c'est TB !
au remontage ne pas oublier les ronelles de calage du BO !

Effectivement le sablage va être compliquė... Je n'y avais pas pensé...
Je vais passer le voir samedi pour voir si c'est jouable

Tous les roulements ont été retiré.

Par contre comment faites vous pour remettre les bagues coniques du t de fourche après la peinture sans abîmer celle-ci?

Back