1. 4 Stroke Husqvarna Motorcycles Made In Italy - About 1989 to 2014
    TE = 4st Enduro & TC = 4st Cross

Te 250 2011 - Noise/rattle From Engine

Discussion in '4 Stroke' started by johan0vic, Nov 16, 2021.

  1. johan0vic Husqvarna

    Husqvarna Motorcycle:
    TE 250 2011
    Other Motorcycles:
    Husaberg FS570
    Hey Guys!

    Bought a TE250 2011 a while ago. It has only 60h on the meter and it seems legit, its really fresh.

    Last time i rode it quite hard on a farmfield it started doing this noise/rattle. I think it's maybe from the camchain? It's most prominent when you let go of the throttle as you can hear in the video i posted below. Maybe it's a common fault? Please help me out.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=GRv5bhiF148


    Regards,
    Johan
  2. Soderberg Husqvarna
    AA Class

    Location:
    Skellefteå
    Husqvarna Motorcycle:
    2014 TE 310r
    Other Motorcycles:
    Gasgas ec250 -18, Yamaha WR250F
    Dont worry about that. Sounds normal to me. It was probably there from start but as always. The longer you have a bike, the more noice you hear.
  3. joedirt Husqvarna
    AA Class

    Location:
    PA
    Husqvarna Motorcycle:
    wr250
    Replace the cam chain. I had one break. Valves for that engine are exspensive.
  4. johan0vic Husqvarna

    Husqvarna Motorcycle:
    TE 250 2011
    Other Motorcycles:
    Husaberg FS570

    Ser du är svensk så kör på det :D

    Den lät inte alls så här innan tycker jag. När den går ner så Rasslar/Slamrar det rätt rejält.

    Så något galet måste där vara tycker jag...
  5. Soderberg Husqvarna
    AA Class

    Location:
    Skellefteå
    Husqvarna Motorcycle:
    2014 TE 310r
    Other Motorcycles:
    Gasgas ec250 -18, Yamaha WR250F
    Kamkedjan låter orimlig om timmarna stämmer. Dock den första man misstänker om det rasslar. Det enda som följer motorns varvtal och kan rassla är kamkedjan och kopplingen. Kolla i så gall kopplingen först. Hittar du inget där så byt kamkedjan. Jag har haft 3st Xlite varav en kvar. De har alla rasslat lite efter ett gäng timmar och den jag har nu rasslar mer än din. Den är totalrenoverad efter 180h, men jag bytte inte kamkedjan. Mätte bara upp den och den höll fabrikstoleranserna. Rasslar dock :thumbsup: