As you all know, Coffee (Dean) passed away a couple of years ago. I am Dean's ex-wife's husband and happen to have spent my career in tech. Over the years, I occasionally helped Dean with various tech issues.
When he passed, I worked with his kids to gather the necessary credentials to keep this site running. Since then (and for however long they worked with Coffee), Woodschick and Dirtdame have been maintaining the site and covering the costs. Without their hard work and financial support, CafeHusky would have been lost.
Over the past couple of weeks, I’ve been working to migrate the site to a free cloud compute instance so that Woodschick and Dirtdame no longer have to fund it. At the same time, I’ve updated the site to a current version of XenForo (the discussion software it runs on). The previous version was outdated and no longer supported.
Unfortunately, the new software version doesn’t support importing the old site’s styles, so for now, you’ll see the XenForo default style. This may change over time.
Coffee didn’t document the work he did on the site, so I’ve been digging through the old setup to understand how everything was running. There may still be things I’ve missed. One known issue is that email functionality is not yet working on the new site, but I hope to resolve this over time.
Thanks for your patience and support!
There are 2 pumps, one you can test by replacing the banjo bolt on the oil tube to the head with a fitting that allows connection for the gauge, other I'm not sure can be tested, it just pumps oil from crank sump in to transmission, there should be no pressure since it's an open line.
Question is WHY do you need to test pressure??
Engine noise? Pull timing chain tensioner and check how far it is extended (remove spring first)
Pull side cover to inspect oil screen, check drain plug for metal
Has there been a visual inspection of the pump components? if there has, was any visible damage or measurable wear found?
Мотоцикл купил недавно. Решил поменять масло, при чистке левой сетки (двух) обнаружил очень много мусора, а в фильтре присутствовали мелкие частици маттала и не только. Соответственно мусор в фильтре прошел через маслянный насос.. Поэтому задался вопросом про его работоспособность. Подключил манометр к нижнему штуцеру, согрел двигатель до рабочей температуры. Показания не особо впечатлили, но возможно это норма..
1300 rpm <0.1 bar
2000 rpm 0.1 bar
5000 rpm 0.4 bar
6500 rpm 0.5 bar
Что скажите? Это нормально?
А ни где не видел спецификаций давления, но мой опыт с моторами такого типа (подшипники вместо вкладышей) большое давление не будет, система смазки просто "омывает" нет ни где большого сопротивления (мне технические термины сложно перевести на русский, ими редко пользуюсь)
мусор скорее всего от цепи распредвала, она растянувшись сносит "reed" клапан. Легко проверить, сними левую крышку мотора (см фото)
или проверь натяжитель цепи, он не должен более чем на 7 линий выступать. Чтобы проверить сперва выйми пружину (10мм болт) потом снимай натяжитель
видел несколько трансмиссий с поломанными шестернями, совсем недавно кузьмич 3ю передачу потерял, см "Death of camshaft bearing"
View attachment 85891
Спасибо за консультацию. С "reed" клапаном все ок. Купил новый насос и все связующие к нему. Теперь душа будет спокойна. Хотя был удивлен тем, что на новом насосе зазоры больше чем на старом. Единственное старый был немного потерт. А так все ок.. Спасибо..
А мусор в сетке это от клея кототым магниты приклеены.
Кстате.. Я видел что эти магниты отваливаются.. Как можно подстраховатся?
при чистке левой сетки (двух) обнаружил очень много мусора, .
правый фильтр проверял?
Осторожно с установкой насоса, видел несколько человек сломали конец коленвала, но похоже при установке правой крышки, насос можно заменить её не снимая
магнит на маховике?
Они не толко на Хаски отпадают, видел на Сузуки эпоксидкой на место ставят, не знаю на долго ли...